SYMTEK v./Claus Nielsen

Kildevænget 5

4000 Roskilde

Danmark

Telefon.: +4520100263

DK-31790530

 

Betalning

Alla belopp som framgår på webbplatsen är inklusive moms och exklusive leveranskostnader.

Osagian tar emot onlinebetalningar med: Klarna, Visa, American Express, Mastercard, Maestro, Google pay, Apple pay och Shop pay. Vi tar inte ut några transaktionsavgifter på ditt köp. (Säljaren ansvarar inte för avgifter och liknande som uppstår som en del av överenskommelsen mellan köparen och dennes betalningslösning.)

Betalningen av beställningen kommer att reserveras vid beställning, men dras inte från kundens konto förrän varan skickas, om inte annat avtalas eller anges i din beställning.

Osagian använder en säker betalningsserver som krypterar alla uppgifter, vilket innebär att transaktionen är helt säker.

Leverans av tillbehör

Vi levererar endast varor till privatpersoner, företag och leveransställen med adress i Sverige. Vi skickar varor nästkommande fredag. Varor som beställs efter kl. 06:00 en fredag skickas nästkommande fredag. Leveranstiden är vanligtvis 1–3 vardagar från att vi skickat varan. Om det i vissa fall förekommer längre leveranstider ger vi besked om detta på mejl. Alla varor levereras med Post Nord, eller egen transport.

Leverans av kanot och kajak

Våra kanoter och kajaker kan hämtas kostnadsfritt på utvalda lördagar i följande städer: MALMÖ, MARKARYD, VÄRNAMO, JÖNKÖPING, KLOTEN.
Hämtning kan ske på lördagar under vecka 13, 17, 20, och 24.

Tidpunkten för leverans meddelas via mejl under dagarna före leverans.

Om du föredrar att få levererat kanoter eller kajaker till din hemadress kan detta göras efter överenskommelse (mot en mindre avgift). Transportavgiften beräknas till 9 SEK inkl. moms per körd kilometer från närmaste upphämtningsort (MALMÖ, MARKARYD, VÄRNAMO, JÖNKÖPING, KLOTEN). Köparen ska vara hemma vid leverans eller utfärda fullmakt, så att leveransen kan ske utan underskrift.

Retur och ångerrätt

Du har 14 dagars full returrätt på varor som köpts via vår webbshop.

Perioden beräknas från den dag du tar emot din beställning. Eventuella returkostnader bärs av köparen själv, precis som valet av transportör är köparens val.

Returen ska meddelas till oss senast 14 dagar efter köpet, därefter ska returen av beställningen vara oss i händerna senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du ångrar köpet.

Meddelandet ska skickas via mejl till info@osagian.se, där du tydligt ska informera att du vill nyttja din ångerrätt.

Det är upp till Osagian att bedöma produktens tillstånd. Om produkten har testats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, betraktas den som begagnad och av reducerat värde. Det betyder att du vid ångrat köp får en mindre del eller ingenting av köpesumman i retur.

Reklamationsrätt

I enlighet med den danska köplagen ges 2 års reklamationsrätt på produkter. Reklamation omfattar fel på material och/eller tillverkning.

Reklamationer ska meddelas till Osagian inom rimlig tid efter mottagande av varan. Här anses 1 månad vara rimlig tid, om inget annat avtalas.

Reklamationsrätten gäller inte för fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten.

Osagian täcker returkostnaderna vid reklamation (i rimlig omfattning). Vi tar inte emot försändelser som skickas med efterkrav.

Reklamationer skickas till vårt lager:

SYMTEK – Claus Nielsen

Kildevænget 5

4000 Roskilde

DK-Danmark.

Personuppgiftspolicy

När du köper en vara och själv ger ut dina personuppgifter tar vi emot så kallade kunduppgifter. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter på ett säkert och konfidentiellt sätt. Dina personuppgifter kommer endast att användas och lagras för de ändamål för vilka de samlades in.

Vi använder tredjeparter för att bearbeta en del av våra uppgifter, bland annat för frakthantering. Vi har ingått databehandlingsavtal med våra partner för att säkerställa att de följer gällande regler om skydd av personuppgifter.

Klagomöjligheter

Du kan skicka ett mejl till info@osagian.se om du vill komma i kontakt med oss, har frågor eller vill lämna ett klagomål. Vi strävar efter att svara inom 2–3 vardagar.

Om du vill klaga på en produkt du köpt från vår webbshop kan du skicka ditt klagomål till:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du ange ditt klagomål på EU-kommissionens klagomålsplattform online: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

Kundservice

Vi finns tillgängliga från måndag till fredag ​​för att svara på dina frågor.

+45 20 10 02 63